تاریخ انتشار: سه شنبه 1401/12/02 - 00:23
کد خبر: 462088

آموزش عالی در روزی که گذشت؛

اشتغال‌زاترین رشته ها در مقاطع کارشناسی و ارشد / تمدید مهلت ثبت نام در آزمون های علوم پزشکی

اشتغال‌زاترین رشته ها در مقاطع کارشناسی و ارشد / تمدید مهلت ثبت نام در آزمون های علوم پزشکی

در بسته خبری امروز به بررسی اخبار آغاز ثبت نام وام های دانشجویی از اواخر هفته آینده و تمدید مهلت ثبت نام در آزمون های علوم پزشکی و اشتغال‌زاترین رشته ها در مقاطع کارشناسی و ارشد و صدرنشینی دانشگاه تهران با ۲۶مقاله منتشره در مجلات معتبر جهان و موضوعات مرتبط دیگر می پردازیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»در بسته خبری امروز به بررسی اخبار آغاز ثبت نام وام های دانشجویی از اواخر هفته آینده و تمدید مهلت ثبت نام در آزمون های علوم پزشکی  و اشتغال‌زاترین رشته ها در مقاطع کارشناسی و ارشد  و صدرنشینی دانشگاه تهران با ۲۶مقاله منتشره در مجلات معتبر جهان و موضوعات مرتبط دیگر می پردازیم.

صدرنشینی دانشگاه تهران با ۲۶مقاله منتشره در مجلات معتبر جهان

 اکثر این مقاله‌های منتشرشده در مجلات بین‌المللی معتبر که مبنای ارزیابی‌های نیچر ایندکس قرار گرفته است، مربوط به اعضای هیأت علمی دانشکدگان علوم دانشگاه تهران است؛ به طوری که ۱۰ مقاله از دانشکده فیزیک، ۸ مقاله از دانشکده شیمی، ۷ مقاله از علوم زیستی و یک مقاله مربوط به علوم زمین است.(جزئیات بیشتر)

آغاز ثبت نام وام های دانشجویی از اواخر هفته آینده

مسعود گنجی درباره ثبت نام وام های دانشجویی برای نیمسال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ گفت: ثبت نام های وام های دانشجویی از اواخرهفته آینده آغاز می شود.

وی گفت: ۵۳۱ میلیارد تومان وام در نمیسال اول سال جاری به دانشجویان پرداخت شده است و برآورد ما برای نیم سال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ نیز همین مقدار است.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان درباره اینکه آیا در نیمسال دوم سال تحصیلی وام های دانشجویی افزایش خواهد داشت یا خیر افزود: جلسه هیات امنا این هفته چهارشنبه تشکیل شده و دراین جلسه این موضوع روشن می شود.(جزئیات بیشتر)

تمدید مهلت ثبت نام در آزمون های علوم پزشکی نوبت اسفند

آزمون های پیش کارورزی، علوم پایه پزشکی و دندانپزشکی، جامع داروسازی (۱۸۰ واحدی) روز پنجشنبه ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ در یک نوبت ساعت ۹ صبح به صورت کاغذی برگزار می شود.

داوطلبان تحصیلکرده در خارج از کشور که متقاضی شرکت در آزمون های پیش کارورزی، علوم پایه پزشکی و دندانپزشکی، جامع داروسازی (۱۸۰ واحدی) هستند می توانند از سه شنبه ۲ اسفند تا چهارشنبه ۳ اسفند در مهلت تمدید شده می توانند ثبت نام کنند.(جزئیات بیشتر)

در بیست و یکمین دوره جهاد اکبر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل چه گذشت؟

بیست و یکمین دوره‌ی آموزشی تشکیلاتی جهاداکبر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‎‌های سراسر کشور در مشهد مقدس برگزار شد.

بر این اساس  بیست و یکمین دوره‌ی آموزشی تشکیلاتی جهاداکبر با شعار «نقش آفرینی دانشجوی آرمان خواه، احیای حکمرانی عالمانه، تحقق همدلی ملی» 21 الی 28 بهمن ماه 1401 در شهر مشهد مقدس برگزار شد که در ادامه به جزئیات و اهم مطالب مطرح شده در این نشست پرداخته ایم.

 عباسعلی کدخدایی رئیس پژوهشکده و عضو حقوقدان شورای نگهبان در نشست اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل سراسر کشور گفت: حکمرانی عالمانه از ویژگی‌های حکمرانی نظام جمهوری اسلامی ایران است. وقتی از حکمرانی سخن گفته می‌شود، عده‌ای بحث نظام مدیریت کلان کشور را مدنظر قرار داده و با مبانی عرفی تلاش می‌کنند حکمرانی همه کشورها و جوامع را از یک سنخ معرفی کنند؛ درحالی‌که در نظام جمهوری اسلامی، حکمرانی بر مبنای الهی و دینی می‌باشد و از ابتدای انقلاب نیز شعار مردم استقلال و آزادی و حکومت اسلامی بوده که این عمده تفاوت حکمرانی ما با حکمرانی سایر کشورهای دنیاست.(جزئیات بیشتر)

زمان اعلام نتایج اولیه نوبت اول کنکور ۱۴۰۲ مشخص شد

مشاور رییس و مسئول روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور از اعلام نتایج اولیه نوبت اول کنکور ۱۴۰۲ تا اواسط اسفند ماه جاری خبر داد.

علیرضا کریمیان  ضمن اعلام این مطلب اظهار کرد: نوبت اول کنکور ۱۴۰۲ از روز پنجشنبه ۲۹ دی‌ماه با رقابت داوطلبان گروه آزمایشی علوم‌تجربی آغاز شد و به مدت دو روز ادامه داشت.

وی تاکید کرد: نتایج اولیه نوبت اول کنکور ۱۴۰۲ تا اواسط اسفند ماه جاری بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار می گیرد..(جزئیات بیشتر)

کم شدن ۸ ساعت از موظفی معلمان غیردولتی/ برداشت از حساب مدارسی که شهریه مازاد گرفته‌اند

احمد محمودزاده رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش درباره اصلاحیه‌های جدید قانون تأسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی اظهار کرد: اصلاحیه‌های مترتب بر این قانون در کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی در دست بررسی است که بخشی از آنها در کمیسیون به تصویب رسیده، ولی هنوز به صحن علنی مجلس نیامده است.

وی افزود: برخی بندهای قانون مربوط حمایتی، برخی مراقبتی و برخی دیگر نظارتی و برخوردی هستند.(جزئیات بیشتر)

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی: آزادسازی قیمت‌ آموزش در تعارض با اصل ۳۰ قانون اساسی است

 شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی ۲۰ استان کشور در نامه‌ای خطاب  به رئیس جمهور در خصوص آزادسازی قیمت‌ها در سند انتظارات آموزش و پرورش انتقاداتی مطرح کردند.

متن کامل بیانیه به شرح ذیل است:

ریاست محترم جمهوری اسلامی؛ جناب آقای رئیسی
اخیرا سندی از جانب شما تحت عنوان سند انتظارات دولت از آ و پ و اولویت‌های تحولی به آموزش و پرورش ابلاغ شده است.

در بند ۶ این سند، مسئله‌ی اعطای یارانه آموزشی به خانواده دانش‌آموز به ازای هر دانش‌آموز مطرح شده است.(جزئیات بیشتر)

کشور روسیه برای سال تحصیلی ۲۰۲۴-۲۰۲۳ بورسیه تحصیلی می دهد

به نقل از مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت، متقاضیان می‌توانند جهت اطلاع از شرایط پذیرش، مدارک مورد نیاز، فهرست و نحوه تکیمل فرم ها، لیست رشته ها، دریافت مدارک (مرحله اول انتخابی) و ثبت نام به سایت https://education-in-russia.com مراجعه کنند.(جزئیات بیشتر)

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ورود پلیس ضد شورش برای متفرق کردن دانشجویان در پاریس +فیلم
رئیسی: تحریم‌ ایران به نتیجه نخواهد رسید
مهلت انتخاب رشته دکتری امروز به پایان می‌رسد
داستانی از نجات یک کسب و کار با پنل پیامکی
بازی‌های بلاک‌چینی: گالا (Gala) پیشگام سرگرمی‌های آینده
بیش از ۳۰ مدل ایده عکاسی طبیعت (پسرانه و دخترانه)
گزارشی از زنده به گورشدن ۲۰ نفر در غزه + جزئیات
دستور مهم رئیسی برای دیوارکشی مرزهای ایران
تجمع دانشجویان حامی فلسطین در نزدیکی کاخ سفید+فیلم
تفاوت چاپ مش و چاپ استیکر در چیست؟
بعد از ژل لب چکار کنیم؟/ تا نخوانده اید تزریق ژل لب انجام ندهید!
ایران برای ایجاد یک پایگاه دائمی در دریای سرخ تلاش می‌کند
چرا مشارکت در دور دوم انتخابات مهم است؟
تحویل مشعل المپیک به فرانسه
جزئیات مشوق‌های مهارت آموزی برای سربازان
زمان تبلیغات داوطلبان مرحله دوم انتخابات
فقط این افراد می‌توانند در دور دوم انتخابات مجلس رأی دهند + جزئیات
کدام ورزشکاران و مربیان در ایران مسلمان شدند؟ +جزئیات
دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه‌ها از امروز آغاز شد
حمایت اساتید دانشگاه در آمریکا از دانشجویان حامی فلسطین
کدام دانشگاه‌های آمریکا صحنه اعتراضات دانشجویی حمایت از غزه است؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top